Lapsi.al

Lapsi.al is webpage created at the begging of 2014. The webpage is focused on political analysis and opinion, from key commentators in Albania and Kosovo. The webpage is often critical of the government but also of the opposition.

The webpage has faced in recent years two lawsuits, one for defamation and the other for breach of privacy, brought by journalists Muhamed Veliu and Sokol Balla. Balla has won his case and forced the webpage to pay damages by temporarily blocking its accounts. Veliu otherwise lost his defamation case. Lapsi.al has also faced some criticism from the daily newspaper Panorama for republishing the opinion pieces of writer Fatos Lubonja.

Key facts

Audience Share

Missing Data

Ownership Type

private

Geographic Coverage

International

Content Type

free content

Data Publicly Available

ownership data is easily available from other sources, e. g. public registries etc.

2 ♥

Media Companies / Groups

Lapsi.al LLC

Ownership

Ownership Structure

The website ‘Lapsi.al’ is part of the company “Lapsi.al” which is owned by Armand Shkullaku and Andi Bushati with 50% of shares each.

Voting Rights

Both shareholders have voting rights.

Individual Owner

Media Companies / Groups
Facts

General Information

Founding Year

2014

Affiliated Interests Founder

Andi Bushati, Armand Shkullaku - Founders of Lapsi.al are the journalists Andi Bushati and Armand Shkullaku. Lapsi.al started publication in 2014, making it clear since its early editorial that it would hold a critical stance towards the government.
Both Shkullaku and Bushati started their career as journalists in the daily newspaper Koha Jone, the first independent newspaper to open after the fall of communism and later moved to the magazine Klan and Klan TV. Both Bushati and Shkullaku have shares of 50 % at Lapsi.al. Shkullaku also owns 5.2 % of shares in a real estate company called EU2008.
Shkullaku has been an information director at Klan TV, Klan Kosova and ABC News. Bushati has been a former editor at Klan Magazine, hosted the former current affairs show ‘Zone Ndaluar’ [The forbidden zone] at TV Klan and Vizion Plus and at large commentator at News 24 TV and Top Channel.
Both Shkullaku and Bushati are critical of the current Socialist led government. Shkullaku openly supported the protests of the Democratic Party in the spring of the 2017. Bushati has been also very critical of former center-right Prime Minister Sali Berisha and both have exchanged jibes over the years. Both journalists are respected for the editorial independence and insight into politics and business.

Affiliated Interests Ceo

Shkullaku and Bushati are co-administrators (co-CEOs) of the webpage Lapsi.al

Affiliated Interests Editor-In-Chief

The two journalists, Armand Shkullaku and Andi Bushati both head the webpage Lapsi.al.

Contact

FARKE Lagjja Kodra e Diellit, Rruga e Jasmineve, Ndertesa nr.6, Tirane

E-Mail: arionaalb@gmail.com

Tel: +355(0)42274521

Website: lapsi.al

Financial Information

Revenue (in Mill. $)

0.07 Mio. $ / 9.3 Mio. Lek

Operating Profit (in Mill. $)

0.05 Mio. $ / 7.5 Mio. Lek

Advertising (in % of total funding)

Missing Data

Market Share

Missing Data

Further Information

Meta Data

The ownership structure and the financial statements are published in the Albanian National Business Register. The latest financial data related to the fiscal year 2016 are extracted from QKB (Albanian National Business Register). The Central Bank's average exchange rate for 2016 was used to convert the amounts into USD.

  • Project by
    BIRN ALBANIA
  •  
    Reporters without borders
  • Funded by
    BMZ